Blog

Kategorie

Alfabet namingowca

Biznes

Branding

Buzz marketing

Marketing szeptany

Naming

Prawo

Startup

Storytelling

Strategia

Zarządzanie marką

Czy nazwa opisowa sprzedaje się dobrze? Oto przykłady z życia wzięte.

Data: 2015-06-10

Kategorie: Naming, Startup, Storytelling, Strategia

Czy posiadanie nazwy opisowej jest pójściem na łatwiznę? Czy tego typu nazwa potrafi odróżnić markę od konkurentów? Czy nazwa opisowa przekazuje istotę produktu, czy potrafi wpływać na emocje? Jak to możliwe, że potencjał na nowe nazwy opisowe, praktycznie w każdej kategorii, jest ciągle niewyczerpany? I jak to jest z jej rejestracją? Czy można nazwę opisową […]


Na pewno nie zgadniesz! Co mają wspólnego CheeseCat, NapoleonCat i Catvertiser z wyborami prezydenckimi?

Data: 2015-05-19

Kategorie: Naming, Storytelling, Strategia, Zarządzanie marką

Czy mówiłem, że na „syllabuzzowym” blogu będą publikowali swoje myśli również inni autorzy niż ja? Storytellingowcy, marketingowcy, cofounderzy, stratedzy i inni ludzie, którzy poznali smak sukcesu jak i porażek, jeśli mają coś istotnego do powiedzenia otrzymują „wjazd” do udzielania się w tym miejscu. Za kilka dni finał wyborów prezydenckich, i aż się prosi aby wyjawić […]


Rejestracja nazwy firmy w urzędzie patentowym. Czy warto wydać tego tysiaka?

Data: 2015-05-15

Kategorie: Naming, Prawo, Zarządzanie marką

Czy warto objąć ochroną prawną swoją nazwę, swoje logo, design swojego produktu? Każdy pewnie powie, że warto. Mało kto wie jakie koszty są z tym związane. Śmiem twierdzić, że jest nawet gorzej. Wielu przedsiębiorców zakłada, że rejestracja znaku towarowego dużo kosztuje i dlatego odkłada to zadanie na późniejszy termin … gdy firma się rozwinie i […]


Głodne wilki na Wolves Summit, a tam …

Data: 2015-05-04

Kategorie: Naming, Startup, Strategia

Niedawno, w kwietniu, odbyła się pierwsza edycja Wolves Summit, określanego jako jedno z największych technologicznych wydarzeń w Europie. Konferencja dedykowana startupom, i nie tylko, łączyła ludzi innowacyjnych z przedsiębiorczymi. Zjawili się tam ci, którzy czują się jak wilki (niegroźne rzecz jasna), głodni sukcesu, podążający za swoim instynktem, polujący na usłaną różami przyszłość. Niegroźne głodne wilki […]


Inspiracje w kreowaniu nazw. Przykłady z życia wzięte, czyli skąd wzięły się nazwy polskich startupów?

Data: 2015-03-31

Kategorie: Naming, Startup, Strategia

Tym razem oddaję głos twórcom, założycielom, CEO polskich startupów. Postanowiłem nawiązać kontakt z twórcami znanych startupów aby zechcieli podzielić się wiedzą, w jaki sposób stworzyli nazwę swojego przedsięwzięcia, czy się kierowali, co ich inspirowało, co chcieli taką nazwą przekazać. Jaka nazwa dla startupu? Odzew na moją prośbę zaskoczył mnie pozytywnie. Jedni pisali szczegółowo o procesie […]


Nazwa dla startupu. Jak ją wybrać?

Data: 2015-03-11

Kategorie: Biznes, Naming, Startup, Strategia, Zarządzanie marką

Wypuszczając markę startupu na rynek wyobraź sobie, że rynek na który wchodzisz jest jak tętniąca życiem łąka, a twój startup jest jak małe kiełkujące nasiono. Aby móc pokonać najniższe partie i złapać promienie słoneczne potrzebuje ono solidnego wsparcia. Tym wsparciem może być dobry / doskonały / najlepszy produkt, albo udany branding: nazwa, wizualizacja, opakowanie, albo […]


Jaki rodzaj nazwy mam wybrać?

Data: 2015-02-06

Kategorie: Alfabet namingowca, Naming, Zarządzanie marką

Są nazwy dobre i złe, udane i nieudane, przemyślane i przypadkowe. Choć z tymi przypadkowymi, aż tak źle nie jest jak się może wydawać. Nieraz i mi zdarza się, podczas tworzenia nazwy dla kolejnego klienta, trafić przypadkiem na słowo, wyrażenie, które całkowicie zmienia dotychczasowy tok rozumowania. Dzieje się to właśnie przypadkiem, w trakcie zakupów, podczas […]


D jak Domena [Alfabet Namingowca]

Data: 2015-01-20

Kategorie: Alfabet namingowca, Biznes, Naming

Drugie życie nazwy toczy się … w jej domenie. To co mnie bardzo dziwi, to szablonowe podejście wielu przedsiębiorców do wyboru i zakupu domeny dla własnej marki. Obowiązuje schemat trzymający się zasady: moja marka ma taką nazwę, zatem szukam domeny z rozszerzeniem .pl lub/i .com dla tej właśnie nazwy. Z roku na rok coraz trudniej […]


“Nazwij się jakoś to będzie” podczas Marketing Day

Data: 2015-01-11

Kategorie: Biznes, Naming

Zapraszam na moją prelekcję “Nazwij się jakoś to będzie” w drugim dniu konferencji Marketing Day. Widzimy się w piątek 16 stycznia, godzina 15:15-15:45 w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni. Pełna agenda konferencji dostępna na stronie Marketing Day


Chipotle walczy etyką

Data: 2014-11-29

Kategorie: Biznes, Storytelling, Strategia

Chipotle to wędzona papryka chili. Tak w ogóle nazwa Chipotle w języku angielskim odnosi się do każdej wędzonej papryki. Chipotle jest także znaną siecią restauracji z główną siedzibą w Denver, serwujących dania kuchni meksykańskiej. Chipotle, tak zwany „meksykański grill” Firmę założył Steve Elles w 1993 roku i pierwotnie była to … lodziarnia. Steve sam przyznaje, […]


Simple Share Buttons