Blog

Kategorie

Alfabet namingowca

Biznes

Branding

Buzz marketing

Marketing szeptany

Naming

Prawo

referencja-homepage

Referencje

Startup

Storytelling

Strategia

Zarządzanie marką

Kontrolowana akcja #NameAndroidN? Zgaduję, że tak!

Data: 2016-10-26

Kategorie: Marketing szeptany, Naming, Zarządzanie marką

I stało się. „Konkurs” na nazwę dla siódmej wersji Androida znalazł zwycięzcę w postaci nazwy Nougat, mimo że większość stawiała na Nutelle lub Neyyappam. Słowo konkurs jest tu nad wyrost przedstawione. De facto to nie był żaden konkurs. Google wciągnęło do zabawy swoich użytkowników, fanów do zabawy, aby podawali swoje własne propozycje nazwy dla kolejnej […]


Rzecznik patentowy płakał jak rejestrował

Data: 2016-08-23

Kategorie: Naming, Prawo, Zarządzanie marką

1. Są nazwy dobre, nijakie i głupie. 2. Kreatywność w tworzeniu nazw ograniczają przepisy w procedurze udzieleniu prawa ochronnego. 3. Linki do wyszukiwarek baz urzędów patentowych. Nie zakopuj złej nazwy Wbrew pozorom nie jest sztuką wymyślić dobrą, chwytliwą nazwę. Owszem jest to proces nieobliczalny; w jednych przypadkach stworzenie serii ciekawych nazw staje się istną zabawą […]


Polski Bus wcale nie taki polski. A co na to Polski Cukier?

Data: 2016-05-03

Kategorie: Biznes, Branding, Naming, Strategia, Zarządzanie marką

Czy w nazwie firmy i nazwie produktu możemy używać odniesień do polskości? Czy na tym polu są prawne ograniczenia? Jak reagują klienci na markę z nazwą „Polski produkt”? 1. Szkocki Polski Bus Odpowiedź na powyższe pytania jest prosta, z prawnego punktu widzenia można używać  przymiotnik “polski” w nazwie marki. Lecz jest jedno ale. Nazwa ze […]


Strategia skutecznej nazwy. Kilka praktycznych rad.

Data: 2016-04-14

Kategorie: Naming, Strategia

Jest taki jeden element rozwoju firmy, bez którego żadna marka nie obejdzie się. Tym „czymś” jest nazwa. Pot i łzy Wymyślenie nazwy dla nowego przedsięwzięcia jest albo prostym zadaniem, albo zmorą dla jego właściciela. Czasami trzeba wylać pot i łzy, aby stworzyć „coś” godnego ambicjom nowatorskiego pomysłu. Czasami wpada się na dobrą nazwę przypadkiem. Twórczość […]


Nazwa dla księgarni internetowej (cz. 1)

Data: 2016-04-14

Kategorie: Naming, Strategia

Czy możliwe jest stworzenie nazwy bez strategii nazewnicznej? Oto przykład wybierania nazwy dla księgarni internetowej. Czy zakończył się sukcesem? W pewnym sensie sam o tym zdecydujesz.   Poniedziałek 9-ta rano. Cotygodniowe zebranie w Wydawnictwie Wiedza A-Z. Adam, Marketing Manager w Wydawnictwie Wiedza A-Z, na porannym zebraniu otrzymał od Prezesa zadanie stworzenia nazwy dla księgarni internetowej, […]


Jak napisać wciągające bio o firmie (i zmieścić się w 2.400 znakach)?

Data: 2016-04-08

Kategorie: Marketing szeptany, Storytelling, Zarządzanie marką

Jak napisać kilkanaście zdań o firmie, aby czytelnik wyrobił sobie o niej pozytywne zdanie, zapamiętał co najważniejsze fakty, a to wszystko w zaledwie 2.400 znakach? Przede wszystkim trzeba wyjść poza schemat branżowy i napisać inaczej. Wbrew obawom, nie jest to trudne zadanie. Wystarczy wykorzystać język narracji, ułożyć opowieść o bohaterze, o walce dobra ze złem, […]


Bunt na farmie! Czy finezyjne nazwy jaj robią nas w jajo?

Data: 2016-03-23

Kategorie: Biznes, Branding, Naming, Zarządzanie marką

Nazwą marki kurzych jaj można zmanipulować konsumenta! W nazwie można również przekazać szczerą prawdę. Wybór zależy od dostawcy. Biedny los kurki Klary Wyobraźmy sobie taką sytuację. Napotkaliśmy właśnie kurę nioskę Klarę, która szuka uczciwej farmy. Tak, tak, podobno są takie farmy. To właśnie na takiej farmie Klara chce znosić jaja. Kura jak to kura, może […]


Jak napisać „O firmie”, aby użytkownik przeczytał tekst do końca (cz. 1)

Data: 2016-02-10

Kategorie: Marketing szeptany, Storytelling, Zarządzanie marką

Storytelling jest skuteczny. Niemniej wadą jest uznawanie tego narzędzia za przydatne tylko dla dużych firm, marek z tradycjami, lecz nieużyteczne dla firm małych i marek z krótką historią życia. Czy aby na pewno? Storytelling stał się modnym pojęciem Faktycznie, jest to metoda zaliczana do kluczowych narzędzi współczesnego marketingu. Nic w tym dziwnego. Miło czyta się […]


Mikołaj za kratami

Data: 2015-12-23

Kategorie: Biznes, Naming, Zarządzanie marką

Stoi na hali duża maszyna, Ciężka, ogromna i bela z niej spływa, Chińska maszyna. Stoi i turkocze, kręci się i dmucha, Bela bawełny z jej brzucha bucha. Już się rozkręca, zwoje nici nakręca, A kolejne nowe brygadzista jej dokręca. Pracowników do niej „podoczepiali” Biedni, niewyspani, wygłodniali, I pełno pracownic jest na tej hali, Na nocną […]


Dwa lata temu

Data: 2015-10-28

Kategorie: Naming, Strategia

Będzie to osobisty wpis. Bardzo osobisty. Nie liczę na lajki, pochwały, ani słowa otuchy. Również nie liczę na porady osobiste, wskazówki od doświadczonych, którzy ten trudny początek mają za sobą. Ja po prostu R O B I Ę  S W O J E, czasami chwaląc się tym. Płynę dalej trzymając się mojej osobistej sentencji „Wyjdź poza schemat i myśl inaczej, Mierz wysoko i […]


Simple Share Buttons