Blog

Kategorie

Alfabet namingowca

Biznes

Branding

Buzz marketing

Marketing szeptany

Naming

Prawo

Startup

Storytelling

Strategia

Zarządzanie marką

Nazwa dla księgarni internetowej (cz. 1)

Data: 2016-04-14

Kategorie: Naming, Strategia

Czy możliwe jest stworzenie nazwy bez strategii nazewnicznej? Oto przykład wybierania nazwy dla księgarni internetowej. Czy zakończył się sukcesem? W pewnym sensie sam o tym zdecydujesz.   Poniedziałek 9-ta rano. Cotygodniowe zebranie w Wydawnictwie Wiedza A-Z. Adam, Marketing Manager w Wydawnictwie Wiedza A-Z, na porannym zebraniu otrzymał od Prezesa zadanie stworzenia nazwy dla księgarni internetowej, […]


Jak napisać wciągające bio o firmie (i zmieścić się w 2.400 znakach)?

Data: 2016-04-08

Kategorie: Marketing szeptany, Storytelling, Zarządzanie marką

Jak napisać kilkanaście zdań o firmie, aby czytelnik wyrobił sobie o niej pozytywne zdanie, zapamiętał co najważniejsze fakty, a to wszystko w zaledwie 2.400 znakach? Przede wszystkim trzeba wyjść poza schemat branżowy i napisać inaczej. Wbrew obawom, nie jest to trudne zadanie. Wystarczy wykorzystać język narracji, ułożyć opowieść o bohaterze, o walce dobra ze złem, […]


Bunt na farmie! Czy finezyjne nazwy jaj robią nas w jajo?

Data: 2016-03-23

Kategorie: Biznes, Branding, Naming, Zarządzanie marką

Nazwą marki kurzych jaj można zmanipulować konsumenta! W nazwie można również przekazać szczerą prawdę. Wybór zależy od dostawcy. Biedny los kurki Klary Wyobraźmy sobie taką sytuację. Napotkaliśmy właśnie kurę nioskę Klarę, która szuka uczciwej farmy. Tak, tak, podobno są takie farmy. To właśnie na takiej farmie Klara chce znosić jaja. Kura jak to kura, może […]


Jak napisać „O firmie”, aby użytkownik przeczytał tekst do końca (cz. 1)

Data: 2016-02-10

Kategorie: Marketing szeptany, Storytelling, Zarządzanie marką

Storytelling jest skuteczny. Niemniej wadą jest uznawanie tego narzędzia za przydatne tylko dla dużych firm, marek z tradycjami, lecz nieużyteczne dla firm małych i marek z krótką historią życia. Czy aby na pewno? Storytelling stał się modnym pojęciem Faktycznie, jest to metoda zaliczana do kluczowych narzędzi współczesnego marketingu. Nic w tym dziwnego. Miło czyta się […]


Mikołaj za kratami

Data: 2015-12-23

Kategorie: Biznes, Naming, Zarządzanie marką

Stoi na hali duża maszyna, Ciężka, ogromna i bela z niej spływa, Chińska maszyna. Stoi i turkocze, kręci się i dmucha, Bela bawełny z jej brzucha bucha. Już się rozkręca, zwoje nici nakręca, A kolejne nowe brygadzista jej dokręca. Pracowników do niej „podoczepiali” Biedni, niewyspani, wygłodniali, I pełno pracownic jest na tej hali, Na nocną […]


Dwa lata temu

Data: 2015-10-28

Kategorie: Naming, Strategia

Będzie to osobisty wpis. Bardzo osobisty. Nie liczę na lajki, pochwały, ani słowa otuchy. Również nie liczę na porady osobiste, wskazówki od doświadczonych, którzy ten trudny początek mają za sobą. Ja po prostu R O B I Ę  S W O J E, czasami chwaląc się tym. Płynę dalej trzymając się mojej osobistej sentencji „Wyjdź poza schemat i myśl inaczej, Mierz wysoko i […]


7 zasad udanej nazwy. Jaka nazwa dobrze sprzeda się sama? Z cyklu „Okiem praktyka”

Data: 2015-10-20

Kategorie: Naming, Zarządzanie marką

Niniejszy wpis w oryginale ukazał się na brandingowy.pl pod tytułem „7 tipów udanej nazwy” . Zachęcam do przeczytania pełnej wersji. A poniżej jego zaktualizowany skrót. Kanon zasad dobrej nazwy Tworząc markę, produkt, usługę, wydarzenie, apkę, fundację, stowarzyszenie, czy uruchamiając działalność gospodarczą można obejść się bez logo, bez designerskiego opakowania, bez obrandowanego samochodu firmowego. Można funkcjonować […]


Białe Nismo

Data: 2015-09-30

Kategorie: Storytelling

… i wjechał na krajową autostradę. Płynnie wyprzedza powracających z Półwyspu. Mimo, że lewy pas ruchu jest w ciągłym natarciu, jest zadowolony tym, że pełna kultura dzisiaj tu panuje. Każdy samochód jadący lewym pasem grzecznie usuwa się przed nim na prawy pas autostrady. Tak sobie jedzie, sunie, mknie. Przepisowe 140 km na godzinę widział dawno, […]


Chipotle walczy storytellingiem (cz. 2). O tym jak zbudować angażującą historię

Data: 2015-09-23

Kategorie: Storytelling, Strategia

Chipotle Mexican Grill jest siecią restauracji serwujących dania kuchni meksykańskiej. We wcześniejszym wpisie na temat tej marki „Chipotle walczy etyką” napisałem, że sieć ta posiada 1.700 lokali. Dzisiaj, prawie 10 miesięcy później, funkcjonuje już ponad 1.800 lokali. Szanowany fast-food. Można? Można! Można uznać, że zdrowa kuchnia meksykańska cieszy się popularnością wśród „amerykanów”. Hola, hola, z […]


Google Alphabet – alternatywny alfabet Google w wersji rozszerzonej

Data: 2015-08-26

Kategorie: Naming, Startup, Strategia, Zarządzanie marką

I tak oto holding Google zmienił strukturę i przekształcił się w Alphabet. Internet, wyszukiwarka, społeczności są istotne, lecz poza nimi rozwijają się inne obszary w których funkcjonuje człowiek. Roboty, inteligentne domy, samojezdne samochody, internet rzeczy, zdrowie, medycyna, biotechnologie – nie ogarniemy tego wszystkiego naraz, tak samo jak nie ogarniemy w jakich obszarach działa Google. Dlatego […]


Simple Share Buttons