Blog

Kategorie

Alfabet namingowca

Artykuł

Biznes

Branding

Buzz marketing

Marketing szeptany

Marketing w Praktyce

Naming

Prawo

referencja-homepage

Referencje

referencje-konsultacja

Startup

Storytelling

Strategia

Wywiady

Zarządzanie marką

Wesprzyj prowadzenie bloga
Jeśli uważasz moje treści za wartościowe ucieszę się, gdy postawisz mi kawę.

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Nazwijmy rzeczy po imieniu

Data: 2024-09-30

Kategorie: Biznes, Branding, Naming, Wywiady

Ten wywiad w podcaście „Złapani w sieć” odbył się w związku z premierą mojej książki „Naming, nazwijmy rzeczy po imieniu”. Kiedyś obiecałem pewnej osobie z pewnego wydawnictwa, że napiszę książkę. Słowa dotrzymałem, napisałem. Wywiad z Marcinem Pieleszkiem nie jest promocją tej książki. Rozmawiamy o praktycznym tworzeniu nazw. To miłe, że mogę podzielić się moją wiedzą […]


Książka o namingu „Nazwijmy rzeczy po imieniu”

Data: 2023-01-21

Kategorie: Alfabet namingowca, Naming

Powiadają, że prawdziwy mężczyzna będzie w życiu spełniony, gdy wybuduje dom, spłodzi syna i zasadzi drzewo. Czuję się wyróżniony, że znowu płynę pod prąd. Z tych trzech „zadań” jednego nie wykonałem. Nie zasadziłem drzewa. Chociaż. Gdyby przyjrzeć się tak szczegółowo, moje trzecie dokonanie ma jednak coś wspólnego z obróbką drzewa, z celulozą. Papier? Książka!!! Właśnie […]


Ile kosztuje rejestracja znaku towarowego?

Data: 2022-06-03

Kategorie: Naming, Prawo, Strategia

Różnica między UP RP, EUIPO oraz WIPO Do napisania artykułu na temat kosztu rejestracji znaku towarowego skłoniły mnie treści ukazujące się na stronach branżowych o tym temacie. Merytoryki tych publikacji nie czepiam się. Natomiast treść przekazu, formalna, wypisz wymaluj wzięta z obowiązujących przepisów prawa, przekazywana jest w mało przyswajalny sposób dla przeciętnego przedsiębiorcy. Czy naprawdę […]


8 lat blogowania o namingu

Data: 2022-01-02

Kategorie: Artykuł, Naming, Wywiady

Kaizen to japońskim termin oznaczający przełamywanie braku postępów w rozwoju. Dosłownie, kaizen (kai – zmiana, zen – dobrze) oznacza ciągłe doskonalenie się. W książce „Upór. Potęga pasji i wytrwałości” Angela Duckworth przedstawia „praktyczną” stronę uporu w niezwykłym pędzie do doskonalenia się. Jak pisze autorka, okazuje się, że upór przekłada się nie tylko na ilość czasu […]


Jacek Kotarbiński to fajny gość. Marka 5.0

Data: 2021-11-22

Kategorie: Artykuł, Branding, Wywiady

Dlaczego twierdzę, że Jacek Kotarbiński to fajny gość? Są ku temu przynajmniej trzy silne powody, które w tym tekście wyjaśnię. Jednym z nich jest jego ostatnia książka „Marka 5.0”, wnikliwy opis współczesnych wyzwań związanych z budowaniem marki nie tylko od strony marketingowej, również od strony psychologicznej, humanistycznej i technologicznej. Drugim – mega szeroka wiedza Jacka […]


Naming, czyli jak podejść do wymyślania nazw (podcast Marketing Ludzki Głosem)

Data: 2021-08-02

Kategorie: Naming, Wywiady, Zarządzanie marką

Jestem bardzo wdzięczny z zaproszenia jakie otrzymałem do Łukasza Wołka prowadzącego podcast Marketing Ludzki Głosem. Łukasz Wołek przewodzi agencji reklamowej Abanana. Rozmowa o namingu była bardzo owocna. Naming, w tym właśnie bryluję. Niestety lub stety mogę godzinami rozmawiać o tej wąskiej dziedzinie kreacji, copywritingu, marketingu. Nasza rozmowa zajęła godzinę czasu. To przyzwoity wynik. W sam […]


Brief namingowy. Instrukcja jak go wypełnić.

Data: 2021-06-30

Kategorie: Branding, Naming, Strategia

Pora wziąć na warsztat tematykę przygotowania się pod proces namingowy. Niewątpliwie idealnym pomocnikiem jest tutaj brief namingowy. Oczywiście słowo brief z reguły, najczęściej pojawia się przy kampaniach reklamowych, promocyjnych, PR-wych, digitalowych. Jego siostrzana wersja – brief kreatywny, brief projektowy – odnosi się do projektów brandingu (i również rebrandingu). Jest również brief strategiczny prosto z mostu nadający […]


Jak ocenić nazwę. Przewodnik Brandingowy.

Data: 2021-04-10

Kategorie: Alfabet namingowca, Naming, Wywiady

Było to pięknego, słonecznego marcowego dnia, gdy „Przewodnik Brandingowy” ujrzał światło dzienne. Solida „kobyła” wydawnicza, nie powiem. W niej praktyczne wskazówki na temat jak całościowo tworzyć i zmieniać marki, również o tym jak zabrać się do wyzwania stworzenia nazwy lub jej zmiany, jak kreować, jak ocenić nazwę. Prawdę mówiąc cały szósty rozdział poświęcony jest namingowi. […]


Czy chwytliwa nazwa zarabia?

Data: 2021-03-15

Kategorie: Naming, Wywiady

Tytuł tego artykułu sam nie wymyśliłem. Ba, autorem jest Marcin Pieleszek, współtwórca podcastu „Złapani w sieć”. Marcin zaskoczył mnie tymże tytułem. Bo czy chwytliwa nazwa zarabia, przynosi zyski właścicielowi? Na wstępie odpowiem, że brak jakikolwiek badań wskazujących na związek chwytliwej, kozackiej nazwy na wzrost przychodów firmy albo na większą wartość marki. Trafiłem kiedyś na dwa […]


7 lat blogowania o namingu

Data: 2021-01-01

Kategorie: Alfabet namingowca, Artykuł, Naming, Wywiady

Lubię liczbę siedem. Bardzo. Być może mój sentyment do siódemki rozpoczął się od etapu szkoły podstawowej. Prawie, przez całą edukację szkolną byłem posiadaczem numeru siedem w dzienniku lekcyjnym. Być może, również, mój pociąg do cyfry siedem wynika z codziennego trybu życia. Pewnie zgodzisz się ze mną, żeby płacić podatki trzeba zarabiać. Żeby zarabiać należy pracować. Jeśli […]


1 2 3 8