Blog

Kategorie

Alfabet namingowca

Artykuł

Biznes

Branding

Buzz marketing

Marketing szeptany

Marketing w Praktyce

Naming

Prawo

referencja-homepage

Referencje

Startup

Storytelling

Strategia

Zarządzanie marką

Pomysł na nazwę firmy: Runmageddon

Data: 2019-06-09

Kategorie: Biznes, Naming, Zarządzanie marką

Pomyśl i działaj. Łatwo powiedzieć, prawda? Jak nazwać firmę, jak w ogóle wymyślić nazwę, gdzie znajdę pomysł na nazwę firmy? Nie raz słyszę takie właśnie pytania. Dlatego postanowiłem dać na nie odpowiedź. Z mojej perspektywy, z mojego doświadczenia. Zapraszam Cię do przeczytania krótkiej inspiracji ze wskazówkami co zrobić, aby Twoja nazwa firmy była kozacka. A […]


Marketing Trends 2 – Trendy marketingowe 2

Data: 2019-04-21

Kategorie: Biznes, Branding, Naming, Strategia

Wielkie nazwiska: Paweł Tkaczyk, Maciej „mediafun” Budzich, Artur Jabłoński, Marek Jankowski, Mariusz Łodyga, Janina Bąk, Mikołaj Winkiel, Kamil Bolek, Marcin Galicki i jeszcze więcej znakomitych prelegentów poruszających trendy marketingowe. Wśród nich i ja, jako prelegent, dziewiątego maja, w pierwszym dniu konferencji Marketing Trends 2 w Szczecinie. Co nazwane to obiecane. Naming na całe życie. Brzęczy, świerszczy, […]


Nazwa Traficar synonimem pojęcia ‘auto na minuty’

Chwycić za serce i jednocześnie sprzedać kwintesencję marki. I jeszcze zostać dobrze zapamiętanym. Lista życzeń wobec nazwy jest naprawdę długa. Nie wszystkie można spełnić w tym jednym wyrazie. Mimo to, próbować warto. Sztuka ta udała się między innymi marce Traficar i technice kontaminacji. Traficar synonimem polskiej usługi carsharingu Co wnosi Traficar w życie swoich użytkowników? […]


Nazwa abstrakcyjna bez tajemnic. Nazwa Oshee coś znaczy!

Data: 2019-01-29

Kategorie: Alfabet namingowca, Artykuł, Marketing w Praktyce, Naming

Dziwna jest ta nazwa abstrakcyjna. Czasami zakręcona jak nie wiem co. Z początku chciana, wręcz pożądana, w końcowym rozrachunku na bok odsuwana. W procesie wyboru nowej nazwy często przegrywa nierówną walkę z nazwami skojarzeniowymi, ba nawet z opisowymi. Lecz są obszary, gdzie typ nazwy abstrakcyjnej dobrze się ma. To branża FMCG, ha ha! Na przykładzie nazwy marki Oshee […]


Ile kosztuje nazwa?

Data: 2018-12-25

Kategorie: Biznes, Naming

Ile kosztuje nazwa? Oto jest pytanie: posiadać atrakcyjną, chwytliwą, kozacką nazwę czy czarować rynek innymi walorami. Ile zawrzeć w niej pozytywnego podkręcania, a ile racjonalnego przesłania? A jak już mieć, to zazwyczaj pierwsze pytanie w kontakcie z agencją namingową pada o koszt stworzenia nazwy. I nie jest ono banalne, bo trudno o jako taki rzetelny […]


5 lat minęło

5 lat bloga. Świętujmy, „cieszmy się z małych rzeczy, bo wzór na szczęście w nich zapisany jest” (cytaty z piosenki „Małe Rzeczy” Sylwii Grzeszczak). Dużo czy mało? Czy jest to powód do świętowania czy phi, nic szczególnego. Pięć lat blogowania Szybko ten czas leci. Pięć lat temu z wielkim zapałem wypuściłem pierwsze trzy posty. Napisanie trzech […]


Alfabet namingowca. L R W Z

Data: 2018-10-12

Kategorie: Alfabet namingowca, Naming

Powoli kończy się cykl Alfabetu namingowca. To przedostatni wpis, poruszający techniczne kwestie związane z procesem tworzenia nazwy. Zapraszam do poznania niuansów pracy nie tylko namingowca. L jak Lingwistyczna analiza Lingwistyczna analiza nazwy już na wstępie wzbudza zaciekawienie. Czy warto ją przeprowadzić? Jasne, że warto. Najbardziej przydatna jest na etapie wyboru, decydowania się pomiędzy kilkoma propozycjami. Na […]


Nazwa skojarzeniowa – czy warto ją mieć?

Data: 2018-08-26

Kategorie: Alfabet namingowca, Marketing w Praktyce, Naming, Startup

Nazwa skojarzeniowa jest jednym z trzech najczęściej pojawiających się rodzajów nazw, obok nazw opisowych i abstrakcyjnych. Gdziekolwiek rozejrzysz się, ujrzysz wiele dobrych, przyciągających uwagę nazw marek. Właśnie te marki z chwytliwą, kozacką nazwą mają przewagę na starcie, ponieważ klienci łatwo je zapamiętują i przypominają sobie w momencie zakupu. Jak powstają takie dobre nazwy? Zapraszam za […]


Podcast nr 222 w Mała Wielka Firma „Nazwa dla firmy – jak sprawić, żeby wyróżniała twój biznes i zostawała w głowach klientów”

Data: 2018-06-25

Kategorie: Alfabet namingowca, Biznes, Naming

Jak powinienem zareagować, w sytuacji gdy Marek Jankowski prowadzący podcast Mała Wielka Firma zaprasza mnie do wystąpienia w jego programie? Bez wahania powiedzieć Tak, Tak, Tak. Wszak to najpopularniejszy podcast o zarządzaniu i marketingu w Polsce (ukazujący się od 2009 r.) I tak, też postąpiłem. Owocem naszej godzinnej rozmowy jest odcinek nr 222 o tytule […]


Alfabet namingowca. J S Q V

Data: 2018-05-30

Kategorie: Alfabet namingowca, Naming

Czwarta część Alfabetu namingowca. Prezentuję w nim pojęcia: Jaka jest cena za nazwę, nazwa skojarzeniowa, litera Q w nazwie, v jak vocabulary. Półmetek mamy za sobą. Zostały jeszcze do opublikowania część piąta i szósta. Bo najlepsze kąski zostają na końcu. J jak Jejku ile to kosztuje Ile kosztuje nazwa? Jaka jest cena za nazwę? Ile […]


1 2 3 6
Simple Share Buttons