Data: 2014-05-27
Kategorie: Biznes, Storytelling, Strategia
Republika bananowa wzięła się z… Pojęcie ‘republika bananowa” nie wzięło się znikąd. Pechowym bohaterem jest Kolumbia. To w tym państwie w 1928 roku miała miejsce „bananowa masakra” wywołana przez drugiego, negatywnego bohatera, korporację United Fruit Company. O bananowej masakrze i jej wpływie na dalsze losy krajów Ameryki Środkowej i Południowej napiszę w dalszej części, a […]
Data: 2014-04-17
Kategorie: Marketing szeptany, Storytelling, Strategia, Zarządzanie marką
O klockach Lego można długo się rozpisywać i nie tylko dlatego, że te produkty mimo swojej prostoty, stale fascynują i angażują do zabawy miliony dzieci i dorosłych na całym świecie. Lego jest ikoną udanego dzieciństwa, to marka, którą obecni dziadkowie, którzy sami się na niej wychowali, świadomie kupują swoim wnukom. Lego to też korporacja. To […]
Niewątpliwie mocne wejście leku na potencję Viagra (wyjaśnienie o tym dlaczego Viagra jest niebieska jest tutaj Why Viagra is blue) w 1998 roku otworzyło nową kategorię leków dla mężczyzn z zaburzeniem erekcji, ale przede wszystkim sprawiło, że temat impotencji przestał być wstydliwy. Dosyć szybko pojawili się konkurenci, odpowiednio Levitra i Cialis, leki o zbliżonym działaniu […]
Data: 2014-02-17
Kategorie: Naming
Powalentynkowy klimat udziela się nadal, czego efektem są wnikliwe doszukiwania się nad pochodzeniem wyrażenia akt erekcyjny. Skojarzenia z aktem erekcyjnym mogą być dwojakie. Nie będzie przesadą jeśli uznam, że praktycznie każda osoba, właśnie teraz czytająca ten post, w pierwszej chwili połączy to wyrażenie ze sprawami miłosnymi, seksualnymi, wstydliwymi, czy używając politycznie poprawnego tonu „z zagadnieniem […]
Data: 2014-02-14
Kategorie: Buzz marketing, Naming, Strategia
Walentynki – komercyjne święto czczone przez wszelkiej maści detalistów, dystrybutorów, hurtowników, resellerów ma również swoich cichych beneficjentów. Tabletki na potencję i erekcję czerpią profity właśnie z tego święta. Najsłynniejszym lekiem z tej kategorii jest oczywiście Viagra. Roses are red Viagra is blue Wypuszczona na rynku w 1998 r. została okrzyknięta odkryciem dekady, pigułką, która przywraca […]
Data: 2014-01-02
Kategorie: Buzz marketing, Storytelling, Strategia
Liczba siedem ma szczególne symboliczne znaczenie. Obok trójki i czwórki jest najczęściej wykorzystywanym symbolem, i to już od czasów prehistorycznych. Sumerowie, Egipcjanie, Persowie, Chińczycy, Hindusi, Grecy, Rzymianie, Germanie wierzyli w magiczne znaczenie liczby siedem. Siedmiodniowy tydzień to zasługa Babilończyków, którzy dali początek rozwojowi astronomii, dając nam współczesny kalendarz oraz dwunastogodzinną tarczę zegara. Sumerowie mieli siedmiu […]
Data: 2013-11-24
Kategorie: Strategia
A było to tak. Obowiązującym standardem w branży pełnometrażowych filmów animowanych dla dzieci był z góry określony schemat: dobry i zły bohater, scenariusz z happy endem, uproszczenia, aby dzieci zrozumiały przekaz, podejmowanie błahych tematów lub tematów w błahej formie. Filmy te były adresowane bezpośrednio do dzieci, które „ciągnęły” swoich rodziców do kina. Taki film był […]
Data: 2013-11-12
Kategorie: Branding, Strategia, Zarządzanie marką
I kto by pomyślał, że Lego będzie numerem dwa na rynku zabawek dla dzieci? Jeszcze dekadę temu wielu inwestorów, jak i też zwykłych konsumentów uznało, że w epoce cyfrowej klocki Lego odchodzą do lamusa, tak jak płyty winylowe, a po nich kasety magnetofonowe. Działo się to w momencie, gdy już na dobre zadomowiły się komputery, […]
Data: 2013-10-29
Kategorie: Storytelling, Strategia
BoConcept nie był kiedyś tak drogą marką jak jest obecnie. Oczywiście pojęcie ‘drogi’ jest względne. W zależności od punktu widzenia (chociaż bardziej pasowałoby tu stwierdzenie: … od punktu siedzenia), drogi mebel z BoConcept dla osoby bogatej oznacza droższy niż przeciętny, lecz nie najdroższy. Dla klientów z nurtu mainstream BoConcept jest i będzie drogi, a co […]
Przygotowania do wprowadzenia pierwszego, prawdziwego smartphona Nokii szły pełną parą. Małżeństwo z rozsądku z Microsoftem trwało w najlepsze. Nokia chcąc zerwać z wizerunkiem marki, która lata świetności ma za sobą musiała dać swojemu nowemu dziecku całkiem nowe imię. Koniec z numerycznymi oznaczeniami, koniec z Symbianen, koniec z ………. to dlatego powstała Nokia w całkowicie nowym […]