Blog

Kategorie

Alfabet namingowca

Artykuł

Biznes

Branding

Buzz marketing

Marketing szeptany

Marketing w Praktyce

Naming

Prawo

referencja-homepage

Referencje

referencje-konsultacja

Startup

Storytelling

Strategia

Wywiady

Zarządzanie marką

Wesprzyj prowadzenie bloga
Jeśli uważasz moje treści za wartościowe ucieszę się, gdy postawisz mi kawę.

Postaw mi kawę na buycoffee.to

„Pierwsza twarz Chiquity, czyli co kryje mroczna historia” z cyklu: Tajemnice marek

Data: 2014-05-27

Kategorie: Biznes, Storytelling, Strategia

Republika bananowa wzięła się z… Pojęcie ‘republika bananowa” nie wzięło się znikąd. Pechowym bohaterem jest Kolumbia. To w tym państwie w 1928 roku miała miejsce „bananowa masakra” wywołana przez drugiego, negatywnego bohatera, korporację United Fruit Company. O bananowej masakrze i jej wpływie na dalsze losy krajów Ameryki Środkowej i Południowej napiszę w dalszej części, a […]


Świąteczne leg godt!

O klockach Lego można długo się rozpisywać i nie tylko dlatego, że te produkty mimo swojej prostoty, stale fascynują i angażują do zabawy miliony dzieci i dorosłych na całym świecie. Lego jest ikoną udanego dzieciństwa, to marka, którą obecni dziadkowie, którzy sami się na niej wychowali, świadomie kupują swoim wnukom. Lego to też korporacja. To […]


Akt erekcyjny (część 2: Czy HastaMan da radę?)

Data: 2014-04-11

Kategorie: Branding, Naming

Niewątpliwie mocne wejście leku na potencję Viagra (wyjaśnienie o tym dlaczego Viagra jest niebieska jest tutaj Why Viagra is blue) w 1998 roku otworzyło nową kategorię leków dla mężczyzn z zaburzeniem erekcji, ale przede wszystkim sprawiło, że temat impotencji przestał być wstydliwy. Dosyć szybko pojawili się konkurenci, odpowiednio Levitra i Cialis, leki o zbliżonym działaniu […]


Akt erekcyjny (część 1: tytułem wstępu)

Data: 2014-02-17

Kategorie: Naming

Powalentynkowy klimat udziela się nadal, czego efektem są wnikliwe doszukiwania się nad pochodzeniem wyrażenia akt erekcyjny. Skojarzenia z aktem erekcyjnym mogą być dwojakie. Nie będzie przesadą jeśli uznam, że praktycznie każda osoba, właśnie teraz czytająca ten post, w pierwszej chwili połączy to wyrażenie ze sprawami miłosnymi, seksualnymi, wstydliwymi, czy używając politycznie poprawnego tonu „z zagadnieniem […]


Why Viagra is blue

Data: 2014-02-14

Kategorie: Buzz marketing, Naming, Strategia

Walentynki – komercyjne święto czczone przez wszelkiej maści detalistów, dystrybutorów, hurtowników, resellerów ma również swoich cichych beneficjentów. Tabletki na potencję i erekcję czerpią profity właśnie z tego święta. Najsłynniejszym lekiem z tej kategorii jest oczywiście Viagra. Roses are red Viagra is blue Wypuszczona na rynku w 1998 r. została okrzyknięta odkryciem dekady, pigułką, która przywraca […]


Siedem

Data: 2014-01-02

Kategorie: Buzz marketing, Storytelling, Strategia

Liczba siedem ma szczególne symboliczne znaczenie. Obok trójki i czwórki jest najczęściej wykorzystywanym symbolem, i to już od czasów prehistorycznych. Sumerowie, Egipcjanie, Persowie, Chińczycy, Hindusi, Grecy, Rzymianie, Germanie wierzyli w magiczne znaczenie liczby siedem. Siedmiodniowy tydzień to zasługa Babilończyków, którzy dali początek rozwojowi astronomii, dając nam współczesny kalendarz oraz dwunastogodzinną tarczę zegara. Sumerowie mieli siedmiu […]


Złam konwencję ze Shrekiem

Data: 2013-11-24

Kategorie: Strategia

A było to tak. Obowiązującym standardem w branży pełnometrażowych filmów animowanych dla dzieci był z góry określony schemat: dobry i zły bohater, scenariusz z happy endem, uproszczenia, aby dzieci zrozumiały przekaz, podejmowanie błahych tematów lub tematów w błahej formie. Filmy te były adresowane bezpośrednio do dzieci, które „ciągnęły” swoich rodziców do kina. Taki film był […]


Wielki powrót Lego

Data: 2013-11-12

Kategorie: Branding, Strategia, Zarządzanie marką

I kto by pomyślał, że Lego będzie numerem dwa na rynku zabawek dla dzieci? Jeszcze dekadę temu wielu inwestorów, jak i też zwykłych konsumentów uznało, że w epoce cyfrowej klocki Lego odchodzą do lamusa, tak jak płyty winylowe, a po nich kasety magnetofonowe. Działo się to w momencie, gdy już na dobre zadomowiły się komputery, […]


Storytelling w służbie BoConcept

Data: 2013-10-29

Kategorie: Storytelling, Strategia

BoConcept nie był kiedyś tak drogą marką jak jest obecnie. Oczywiście pojęcie ‘drogi’ jest względne. W zależności od punktu widzenia (chociaż bardziej pasowałoby tu stwierdzenie: … od punktu siedzenia), drogi mebel z BoConcept dla osoby bogatej oznacza droższy niż przeciętny, lecz nie najdroższy. Dla klientów z nurtu mainstream BoConcept jest i będzie drogi, a co […]


Czy Lumia jest prostytutką?

Data: 2013-10-10

Kategorie: Branding, Naming, Strategia

Przygotowania do wprowadzenia pierwszego, prawdziwego smartphona Nokii szły pełną parą. Małżeństwo z rozsądku z Microsoftem trwało w najlepsze. Nokia chcąc zerwać z wizerunkiem marki, która lata świetności ma za sobą musiała dać swojemu nowemu dziecku całkiem nowe imię. Koniec z numerycznymi oznaczeniami, koniec z Symbianen, koniec z ………. to dlatego powstała Nokia w całkowicie nowym […]


1 6 7 8