Blog

Kategorie

Alfabet namingowca

Artykuł

Biznes

Branding

Buzz marketing

Marketing szeptany

Marketing w Praktyce

Naming

Prawo

referencja-homepage

Referencje

Startup

Storytelling

Strategia

Zarządzanie marką

Nazwa dla startupu. Jak ją wybrać?

Data: 2015-03-11

Kategorie: Biznes, Naming, Startup, Strategia, Zarządzanie marką

Wypuszczając markę startupu na rynek wyobraź sobie, że rynek na który wchodzisz jest jak tętniąca życiem łąka, a twój startup jest jak małe kiełkujące nasiono. Aby móc pokonać najniższe partie i złapać promienie słoneczne potrzebuje ono solidnego wsparcia. Tym wsparciem może być dobry / doskonały / najlepszy produkt, albo udany branding: nazwa, wizualizacja, opakowanie, albo […]


Jaki rodzaj nazwy mam wybrać?

Data: 2015-02-06

Kategorie: Alfabet namingowca, Naming, Zarządzanie marką

Są nazwy dobre i złe, udane i nieudane, przemyślane i przypadkowe. Choć z tymi przypadkowymi, aż tak źle nie jest jak się może wydawać. Nieraz i mi zdarza się, podczas tworzenia nazwy dla kolejnego klienta, trafić przypadkiem na słowo, wyrażenie, które całkowicie zmienia dotychczasowy tok rozumowania. Dzieje się to właśnie przypadkiem, w trakcie zakupów, podczas […]


D jak Domena [Alfabet Namingowca]

Data: 2015-01-20

Kategorie: Alfabet namingowca, Biznes, Naming

Drugie życie nazwy toczy się … w jej domenie. To co mnie bardzo dziwi, to szablonowe podejście wielu przedsiębiorców do wyboru i zakupu domeny dla własnej marki. Obowiązuje schemat trzymający się zasady: moja marka ma taką nazwę, zatem szukam domeny z rozszerzeniem .pl lub/i .com dla tej właśnie nazwy. Z roku na rok coraz trudniej […]


“Nazwij się jakoś to będzie” podczas Marketing Day

Data: 2015-01-11

Kategorie: Biznes, Naming

Zapraszam na moją prelekcję “Nazwij się jakoś to będzie” w drugim dniu konferencji Marketing Day. Widzimy się w piątek 16 stycznia, godzina 15:15-15:45 w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni. Pełna agenda konferencji dostępna na stronie Marketing Day


Chipotle walczy etyką

Data: 2014-11-29

Kategorie: Biznes, Storytelling, Strategia

Chipotle to wędzona papryka chili. Tak w ogóle nazwa Chipotle w języku angielskim odnosi się do każdej wędzonej papryki. Chipotle jest także znaną siecią restauracji z główną siedzibą w Denver, serwujących dania kuchni meksykańskiej. Chipotle, tak zwany „meksykański grill” Firmę założył Steve Elles w 1993 roku i pierwotnie była to … lodziarnia. Steve sam przyznaje, […]


Inkkas – historia ręcznie szyta przez Indian tradycyjnymi tkaninami z Ameryki Południowej

Data: 2014-06-19

Kategorie: Buzz marketing, Marketing szeptany, Storytelling, Strategia

Na wstępie uczciwie zaznaczam, że nie jest to post płatny, ani sponsorowany. Nie ma on formy lokowania produktu (product placement), ani też jakiejkolwiek innej formy ukrytej reklamy. Po prostu, czuję się w obowiązku przybliżyć historię Inkkasów – butów produkowanych ręcznie, w Peru, z tradycyjnych peruwiańskich materiałów. Kupiłem je niedawno. Noszę z dumą. A oczarowały mnie… […]


“Druga twarz Chiquity: oczyszczenie”, z cyklu Tajemnice marek

Data: 2014-05-28

Kategorie: Biznes, Storytelling, Strategia

Marka Chiquita ujrzała światło dzienne w 1944 roku w postaci Miss Chiquita. Jej rolą była edukacja konsumentów na temat walorów odżywczych bananów. Miss Chiquita odwracała też uwagę od nazwy jej dystrybutora, korporacji United Fruit Company, największego producenta bananów na świecie. Dominująca pozycja UFCo w krajach Ameryki Łacińskiej, ekonomiczne uzależnienie tych krajów, wręcz uczynienie z nich […]


“Pierwsza twarz Chiquity, czyli co kryje mroczna historia” z cyklu: Tajemnice marek

Data: 2014-05-27

Kategorie: Biznes, Storytelling, Strategia

Republika bananowa wzięła się z… Pojęcie ‘republika bananowa” nie wzięło się znikąd. Pechowym bohaterem jest Kolumbia. To w tym państwie w 1928 roku miała miejsce “bananowa masakra” wywołana przez drugiego, negatywnego bohatera, korporację United Fruit Company. O bananowej masakrze i jej wpływie na dalsze losy krajów Ameryki Środkowej i Południowej napiszę w dalszej części, a […]


Świąteczne leg godt!

O klockach Lego można długo się rozpisywać i nie tylko dlatego, że te produkty mimo swojej prostoty, stale fascynują i angażują do zabawy miliony dzieci i dorosłych na całym świecie. Lego jest ikoną udanego dzieciństwa, to marka, którą obecni dziadkowie, którzy sami się na niej wychowali, świadomie kupują swoim wnukom. Lego to też korporacja. To […]


Akt erekcyjny (część 2: Czy HastaMan da radę?)

Data: 2014-04-11

Kategorie: Branding, Naming

Niewątpliwie mocne wejście leku na potencję Viagra (wyjaśnienie o tym dlaczego Viagra jest niebieska jest tutaj Why Viagra is blue) w 1998 roku otworzyło nową kategorię leków dla mężczyzn z zaburzeniem erekcji, ale przede wszystkim sprawiło, że temat impotencji przestał być wstydliwy. Dosyć szybko pojawili się konkurenci, odpowiednio Levitra i Cialis, leki o zbliżonym działaniu […]


Simple Share Buttons