Naming cennik. Ile kosztuje nazwa firmy

Naming cennik, czyli najczęściej pojawiające się pytania: ile kosztuje stworzenie nazwy firmy?, ile kosztuje nazwa?, za co płacę? Pojawiają się przy każdej rozmowie z potencjalnym klientem, w zapytaniu ofertowym, w wyszukiwarkach.
Nie dziwi mnie taki stan. Trudno trafić na oficjalny cennik namingowy na stronach agencji namingowych, a tym bardziej agencji brandingowych, agencji reklamowych. Wszak wynagrodzenie za nazwę zależy od kilku istotnych czynników:

  • skali działania – inaczej wyceniana jest nazwa dla firmy działającej w skali mikro, inaczej dla firmy ogólnokrajowej lub marki międzynarodowej,
  • konkurencji w branży. Trudniej jest stworzyć unikalną, niepowtarzalną nazwę dla marki w branży moto, nieruchomości lub turystycznej. Zdecydowanie łatwiejsze zadanie czeka przy tworzeniu nazwy dla wąskospecjalistycznych kategorii rynkowych,
  • domeny: czy wystarczy domena .pl czy obowiązkowo .com?
  • wymagań typologicznych. Najmniejsza konkurencja słowna panuje dla nazwy abstrakcyjnej. Najtrudniej poruszać się podczas kreowania nazwy opisowej w mocno konkurencyjnej branży,
  • wielkości firmy zleceniodawcy. Mikrofirma wysupła ledwo 1 000 PLN za projekt namingowy. Dla dużej firmy minimalna kwota wynagrodzenia powinna zaczynać się od stawki kilku tysięcy i więcej.

Dlatego na hasło naming cennik staram się dopasować stawkę wynagrodzenia do możliwości finansowych potencjalnego zleceniodawcy. Nie każdy potrzebuje pełnej obsługi, projektu namingowego od a do z. Czasami wystarczy konsultacja, wsparcie przy realizacji projektu namingowego. A czasem prosty, nieskomplikowany projekt. Stąd gdy słyszę pytanie o naming cennik, inaczej mówiąc ile kosztuje nazwa uczciwie rzecz biorąc podaję propozycje finansową, gdy uzyskam wskazówki, o czym tak naprawdę mówimy. Bo warto być szczerym. To się opłaca.

Polecam specjalnie przygotowany wpis o wycenie projektu nazewniczego. Mam nadzieję, że znajdziesz tu właściwą podpowiedź. → Ilu kosztuje nazwa

Ile kosztuje stworzenie nazwy? Oto rzetelna analiza wyceny usługi stworzenia nazwy firmy.

Przekonaj się, czy warto mieć kozacką nazwę.Zobacz więcej

Spróbuj samodzielnie stworzyć nazwę marki. Kilka wskazówek znajdziesz w artykule Jak stworzyć nazwę w 60 minut.

Jeśli potrzebujesz pomocy skorzystaj z konsultacji namingowej.  → Namingowa konsultacja