Branża:

Non-profit

Nazwa chroniona:

Polska ochrona
na słowny znak towarowy
Fido

Jak powstała ta nazwa?

Zespół psychologów pod patronatem Uniwersytetu SWPS stworzył psychologicznego chatbota. To ostatni dzwonek na wprowadzanie inteligentnych rozwiązań wspierających polską psychiatrię.

Chatbot Fido pomaga osobom, które muszą czekać na rozpoczęcie leczenia lub nie mogą dotrzeć do terapeuty lub mają opory przed zgłoszeniem się po pomoc do „kogoś”, kto im naprawdę pomoże.

Fido to popularne i pozytywnie nacechowane popularne psie imię w krajach anglosaskich. Wywodzi się z łacińskiego „fidelis”, czyli „wierny”, a po włosku oznacza „lojalny, wierny, godny zaufania”.

Z tak dobraną nazwą chatbot zyskuje podwójną moc. Pozytywna semantyka przekazana jest przez psie imię oraz dzięki społecznemu statusowi psa, najwierniejszego przyjaciela człowieka. Humanizm marki Fido wspieranej AI gra tutaj pierwszoplanową rolę.

Zlecający: Uniwersytet SWPS

Referencja od klienta

Norbert Szczepaniak, Innovating with next-gen telecom tech

Dzięki pomocy Konrada nasz zespół zyskał pewność, że wybiera właściwą nazwę produktu. Pomógł nam rozważyć szanse i ryzyka z nią związane, ułożyć fundamenty pod budowę jej story i przygotować skuteczną ochronę. Było warto!