Kreatywna namingowa sesja online
czyli, jak stworzyć nazwę w kilka godzin.
Wymyślenie dobrej nazwy nie dzieje się przypadkiem.
Z reguły jest to kreatywny i rzemieślniczy proces.
Jeśli nie masz czasu, głowy do wymyślania nazwy, nie masz ani chęci, ani pomysłu jak zacząć albo stoisz w martwym punkcie proponuję kreatywną, namingową sesję online.
Przeprowadzę z tobą twórcze spotkanie w formacie burzy mózgów. Pracujemy razem: intensywnie, rzeczowo, efektywnie.
Ty znasz swój biznes. Ja znam się na namingu.
Wnoszę narzędzia, doświadczenie i umiejętność wynajdywania słów tam, gdzie na pierwszy rzut oka ich nie ma.
Razem stworzymy coś, co do tej pory spędzało ci sen z powiek: nazwę marki, firmy, produktu, usługi.
Zamiast samotnych prób, wątpliwości i kręcenia się w kółko oferuję ci sprawdzoną metodę twórczej pracy.
Wspólnie wymyślimy nie jakąś-tam nazwę. Tę przemyślaną, idealnie dopasowaną nazwę.
Tak pracujemy
Odezwij się
Jakiej pomocy potrzebujesz?
Opisz wyzwanie przed którym stoisz.
Przydatny będzie brief namingowy (ale nie jest obowiązkowy).
Ustalimy format i termin
Udostępnię tablicę w Google Dokumenty
oraz
link do spotkania
(Meet, Teams, Zoom etc.)
Pierwsza burza mózgów (2h)
Przygotuj słuchawki, aby mieć ręce wolne do pisania, scrollowania, wertowania słowników, zapisywania notatek.
Działamy.
Czas na pierwsze decyzje
Wróć do tablicy na drugi dzień. Często zaglądaj do niej oraz twórz, wymyślaj nowe pomysły.
Odezwij się z decyzją.
Drugie, twórcze spotkanie (2h)
Kontynuacja, ale już z większą precyzją.
Odbywa się, jeśli jest potrzeba na drugą, kreatywną sesję.
Szczegóły
- Podczas pierwszej i drugiej burzy mózgów jestem moderatorem spotkania.
- Ty przekładasz swoje pomysły, cele i strategię na słowa. Ja prowadzę proces, stosuję sprawdzone techniki namingowe, zadaję pytania, podsuwam tropy kreatywne, rozwijam skojarzenia.
- Szukam(y) nowych obszarów inspiracji i słowotwórstwa. Tworzymy metafory, wynajdujemy synonimy, zaglądamy do różnych języków, kultur, mitów, kodów komunikacyjnych.
- Wspólnie i osobno wymyślamy nowe pomysły.
- Używamy generatorów nazw, narzędzi AI oraz własne, szare komórki.
- Wszystko co wymyślimy zostaje zapisane na tablicy tj. w naszym pliku Google Dokumenty. Nic nie ginie, każda idea może stać się początkiem tej lub nowej marki.
Dlaczego warto
Nie błądzisz, tylko korzystasz
z mojego doświadczenia i warsztatu.
ZADOWOLENIE
Angażujący proces twórczy
dający kilkadziesiąt pomysłów nazewniczych.
WYBÓR
Dostajesz realny materiał
do dalszej, twórczej pracy lub wybór.
SZYTE NA MIARĘ
Sprawdzę dostępność domen oraz
zdolność rejestrową w Urzędzie Patentowym.
Efektem namingowej sesji online będzie gotowa nazwa firmy, przemyślana, idealnie dopasowana do wymagań.
Najlepsza z najlepszych wynikająca z solidnie przeprowadzonego kreatywnego spotkania.
Wynagrodzenie
1.500
zł netto
Referencje
Możesz mi zaufać
Konrad Gurdak
Syllabuzz.pl Naming+Strategia
Pomagam firmom mocować nogi do stołu. Bo marka bez nazwy jest jak stół bez nóg.
Od 2014 r. zgłębiam tajniki namingowego rzemiosła, łącząc kreatywność z analitycznym myśleniem.
Uwielbiam tworzyć coś z niczego – zestawiać litery i słowa w sposób, który buduje wartość marki i zapada w pamięć. Czuję powołanie, aby pomagać firmom w unikaniu posiadania „jakiejś” przypadkowej nazwy. Dlatego dostarczam tę jedną, wyjątkową, która robi różnicę. Wierzę, że słowa mają moc, a dobra nazwa to pierwszy krok w długiej i ekscytującej podróży marki.
Pytania i odpowiedzi
– kreatywna, namingowa sesja online
Dlaczego odbędą się tylko dwa spotkania?
Dwa kreatywne spotkania zazwyczaj wystarczają w zupełności, aby dojść do rezultatu posiadania upragnionej nazwy.
Z mojego doświadczenia wynika, że trzecie spotkanie bywa najmniej twórcze, formuła współpracy zaczyna się wyczerpywać.
Co dalej, jeśli wymyślimy nazwę podczas pierwszej burzy mózgów?
Sukces już przy pierwszym spotkaniu należy uczcić szampanem. Chyba, że spotykamy w godzinach pracy.
Należy się cieszyć z szybkiego efektu, czyli uzyskania nazwy w jeden dzień.
Oprócz obszaru nazewnictwa poruszam zagadnienia związane z Twoją koncepcją biznesową, strategią, pozycjonowaniem, komunikacją marki.
Premia w postaci pełnego wynagrodzenia staje się jak najbardziej zasadna.
Kiedy odbywa się drugie spotkanie?
Drugie spotkanie rekomenduję planować na kolejny tydzień. Pojawia się wówczas czas na przemyślenia, dojrzewanie pomysłów, dopisywanie nowych inspiracji, wskazówek i nazw.
Dzięki temu drugie spotkanie skupia się na konkretnych, zawężonych kierunkach.
Jaki są dalsze kroki jeśli nie wymyślimy nazwy?
Po dwóch spotkaniach posiadasz kilkadziesiąt pomysłów oraz solidną bazę inspiracji. Masz także większą świadomość na temat swojej koncepcji biznesowej i strategii marki.
Nawet jeśli żadna z nazw nie zostanie ostatecznie wybrana, znajdujesz się zupełnie w innym miejscu niż przed naszą współpracą. Zyskujesz nowe spojrzenie, kierunki myślowe i konkretne narzędzia, które pomogą Ci działać dalej.
Czy muszę posiadać strategię marki, zanim umówimy się na sesję?
Oczywiście, że pomysł na markę lub choćby jego zalążek zwiększa szanse skutecznego wejścia na rynek.
A jeśli nie masz strategii marki?
Już podczas pierwszego spotkania porozmawiamy o tym, co jest jeszcze nienazwane. Zadaję pytania, które porządkują myślenie o marce, wytrącają z obecnego status quo i często stają się przyczyną do doprecyzowania wizji marki.
Sesja namingowa bywa impulsem do wyklarowania się pomysłu i wizji marki, nieraz do ich korekty, a nawet pivotu.
Czy mogę przyjść z zespołem lub wspólnikiem?
Optymalna liczba to maksymalnie czterech uczestników. Tak skład pozwala na realne zaangażowanie się każdej osoby, bez tworzenia się „biernych obserwatorów”.
Najbardziej jednak sprawdza się spotkanie indywidualne. Burza mózgów jeden na jeden pozwala na większą swobodę, bez poczucia presji grupy, porównywania się, wzajemnych ocen. Mamy czas i przestrzeń na skupianie się na twórczym procesie.
Czy mogę używać wszystkich nazw powstałych podczas sesji namingowej?
W ramach współpracy przekazuję prawa autorskie do jednej, wybranej nazwy.
Jeśli zapragniesz wykorzystać dodatkowe pomysły nazewnicze przygotuję wycenę przekazania praw autorskich.
Czy mogę po sesji namingowej zlecić dodatkową analizę nazw lub rejestrację znaku towarowego?
Tak, istnieje możliwość kontynuacji współpracy w zakresie badań namingowych oraz procesu rejestracji znaku towarowego w Urzędzie Patentowym.
W tematach badawczych i prawnej ochrony marki współpracuję ze sprawdzoną agencją badawczą i renomowanym rzecznikiem patentowym.
Dlaczego używasz obszaru roboczego w Google Dokumenty?
W trakcie naszej burzy mózgów dominuje słowo pisane. Korzystamy z linków, słowników, rankingów, baz danych, zasobów stanowiących naszą, wspólną inspirację.
W tym kontekście Google Dokumenty stanowią najwygodniejszą formę do wpisywania, edytowania i komentowania wspólnych treści, co ważne są dostępne z każdego urządzenia.
Kolejnym przemawiającym argumentem jest fakt, że system Android jest zainstalowany na około 70% urządzeń mobilnych w Polsce.
Dlaczego używasz generatorów nazw i modeli Sztucznej Inteligencji?
Narzędzia oparte na AI (jak ChatGPT, Gemini, Bielik) dają szeroki dostęp do wiedzy, inspiracji i alternatywnych ścieżek.
Pomagają w poszukiwaniu odpowiedzi na pytania (np. przysłowia i idiomy w języku francuskim odnoszące się do frazy ‘dom’), opiszą rodowód danego słowa (np. etymologia słowa ‘zaufanie’ w językach antycznych), zmodyfikują słowa, wynajdą egzotyczne skojarzenia (np. najpopularniejsze słowa używane na Hawajach).
Zarówno generatory jak i narzędzia AI nie zastąpią naszej kreatywności. Ufamy naszej głowie, krytycznie spoglądamy na podpowiedzi generowane przez narzędzia AI, wykorzystujemy to co prawdziwe.
Phi, też mogę samodzielnie użyć generatora nazw i narzędzi Sztucznej Inteligencji
Zdecydowanie nalegam na samodzielną pracę nad nazwaniem swojego pomysłu. Sukcesy i porażki dostarczają wiedzę o tym co działa, jakiej nazwy oczekuje się, jaką unika.
Jeśli jesteś osobą po namingowych „przeżyciach” to znak, że nasze kreatywne spotkanie będzie konkretne, twórcze, efektywne.
Czy otrzymam fakturę VAT?
Wystawiam fakturę VAT za wykonaną usługę.
