Konsultacja namingowa
Masz nazwę? Super.
Jednak masz poczucie, że jeszcze „to” nie jest to?
Potrzebujesz obiektywnego spojrzenia drugiej osoby.
Wykorzystaj potencjał konsultacji namingowej.
Świeżym okiem, obiektywnie, bez sentymentu, ocenię twój pomysł nazewniczy.
Trzymam się z daleka „misiowej” oceny („mi się podoba”, „mi się nie podoba”).
Oceniam nazwę według warsztatu namingowca:
1. Czy jest łatwa do zapamiętania i zapisania?
2. Czy jest zgodna z językiem i DNA marki?
3. Analizuję jej brzmienie, m.in. czy zdaje „test telefoniczny”.
4. Szukam możliwe pozytywne i negatywne skojarzenia.
5. Oceniam dopasowanie do kategorii rynkowej, m.in. jak wypada na tle konkurencji.
6. Analizuję potencjał komunikacyjny.
Z moją pomocą uzyskasz odpowiedź, czy posiadasz nazwę, która jest unikatowa, zapada w pamięć i pozwala się wyróżnić.
W przypadku negatywnej oceny staram się podpowiedzieć jak taką nazwę ulepszyć.
Etapy działania
Odezwij się
Podaj swój wybór
Przedstaw wybraną nazwę.
Opisz przesłanki jej wyboru, kontekst, założenia i inne informacje pomocne w jej analizie.
Ustalimy termin
Rekomenduję spotkanie online (Meet, Teams, Zoom).
Spotkanie, konsultacja (2h)
Przedstawiam obiektywną analizę nazwy oraz wnioski.
Mamy czas na swobodną dyskusję.
Decyzja, co dalej
Łatwa decyzja jeśli pozytywnie opiniuję nazwę.
Trudna, gdy ją odradzam.
Otrzymasz wskazówki co dalej.
Dlaczego warto
Rzetelne spojrzenie i analiza przez doświadczonego namingowca. Ocena osoby niezwiązanej emocjonalnie z nazwą (tak jak Ty jesteś).
< RYZYKO
Minimalizujesz ryzyko błędnej (kosztownej) decyzji Konsultacja pozwoli wykryć pułapki lub potwierdzi słuszność twojego wyboru.
+ WARTOŚĆ DODANA
Wykonam wstępną ocenę zdolności rejestrowej w Urzędzie Patentowym.
Wynagrodzenie
1.000
zł netto
Możesz mi zaufać
Konrad Gurdak
Syllabuzz.pl Naming+Strategia
Pomagam firmom mocować nogi do stołu. Bo marka bez nazwy jest jak stół bez nóg.
Od 2014 r. zgłębiam tajniki namingowego rzemiosła, łącząc kreatywność z analitycznym myśleniem.
Uwielbiam tworzyć coś z niczego – zestawiać litery i słowa w sposób, który buduje wartość marki i zapada w pamięć. Czuję powołanie, aby pomagać firmom w unikaniu posiadania „jakiejś” przypadkowej nazwy. Dlatego dostarczam tę jedną, wyjątkową, która robi różnicę. Wierzę, że słowa mają moc, a dobra nazwa to pierwszy krok w długiej i ekscytującej podróży marki.
Pytania i odpowiedzi
– konsultacja namingowa
Na czym dokładnie polega konsultacja namingowa?
Konsultacja namingowa jest usługą dla tych, którzy samodzielnie wymyślili nazwę i chcą zweryfikować jej trafność, zanim podejmą kolejne brandingowe decyzje.
Jest to spotkanie podczas którego analizuję twoją nazwę: jej znaczenie, skojarzenia, dopasowanie do profilu firmy, produktu, usługi, oceniam brzmienie, znaczenie w innych językach, wyróżnialność względem konkurencji.
Biorę pod uwagę zarówno aspekty lingwistyczne, strategiczne i kreatywne. Otrzymujesz konkretną opinię, pozytywną rekomendację albo określone wskazówki do zmian.
Czy muszę przygotować się przed konsultacją?
Przed spotkaniem koniecznie muszę otrzymać: ocenianą nazwę + opis pomysłu biznesowego, która ma zostać nazwany.
Im więcej informacji tym lepiej. Mile widziane będą: opis koncepcji, pozycjonowanie marki, wartości marki, korzyści, przewagi i wyróżniki, otoczenie konkurencyjne, grupa docelowa.
Ważne będą twoje przemyślenia na temat nazwy. Dlaczego ją wybierasz? Jakie argumenty są „za” i „przeciw”? Natomiast resztę pozostaw już mi.
Co otrzymam po konsultacji?
Przygotuję i przestawię obiektywną, ekspercką opinię na temat namingu. Wskażę mocne i słabe strony nazwy, potencjalne zagrożenia lingwistyczne (np. znaczenia w językach obcych, skojarzenia kulturowe), stopień wyróżnialności, dopasowanie do marki, grupy docelowej, kategorii rynkowej.
Czy sprawdzasz szanse rejestracji nazwy w urzędzie patentowym?
Wykonam podstawowe badanie zdolności rejestracji znaku towarowego na identyczność i podobieństwa.
Pełne, kompleksowe badanie znaku towarowego wykonuje rzecznik patentowy, którego w razie potrzeby zarekomenduję.
Jakie są dalsze działania jeśli moja nazwa uzyska negatywną opinię?
W przypadku takiej niemiłej wiadomości nie zostawię cię bez pomocy. Możesz skorzystać z ciekawej usługi: namingowej, kreatywnej sesji on-line.
Jest to twórcze spotkanie, podczas którego wspólnie wymyślamy nowe nazwy.
Posiadając już wiedzę o twoim pomyśle i marce jesteśmy w stanie w jeden dzień stworzyć wiele alternatywnych, ciekawych, niebanalnych pomysłów nazewniczych. Zajrzyj na Kreatywna, namingowa sesja online.
Czy otrzymam fakturę VAT?
Wystawiam fakturę VAT za wykonaną usługę.
