7 lat blogowania o namingu

Siedem lat blogowania o namingu

Lubię liczbę siedem. Bardzo. Być może mój sentyment do siódemki rozpoczął się od etapu szkoły podstawowej. Prawie, przez całą edukację szkolną byłem posiadaczem numeru siedem w dzienniku lekcyjnym.

Być może, również, mój pociąg do cyfry siedem wynika z codziennego trybu życia.
Pewnie zgodzisz się ze mną, żeby płacić podatki trzeba zarabiać. Żeby zarabiać należy pracować. Jeśli popracujesz przez siedem dni w tygodniu zarobisz więcej. 😎 I będziesz zadowolony.

W każdym razie, siedmiodniowy cykl tygodnia nie wymyślił ani fiskus, ani żaden król, cesarz czy inny chciwy władca, aby móc zagonić swoich poddanych do pracy. Kalendarzowy porządek oparty na siedmiodniowym tygodniu oraz dwunastogodzinnej tarczy zegara zawdzięczamy… Babilończykom.

Siedem dni tygodnia

O tak, magiczne i mistyczne znaczenie liczby siedem ma coś urzekającego w sobie. Istnieje siedem błogosławieństw i grzechów śmiertelnych, siedem filarów mądrości, siedem cudów świata starożytnego, siedem wieków człowieka, siedem czakr (czakramy). W antycznych podaniach pojawia się siedem miast Homera, siedmiu greckich mędrców, siedem bram Jerozolimy, siedem wzgórz Rzymu. Arka Noego w siódmym miesiącu znalazła brzeg, wysłana z niej gołębica znalazła ląd w siódmym dniu.
Siódemka jest liczbą boskości, doskonałości, dlatego siódmy dzień tygodnia był dla antycznych dniem odpoczynku, dniem poświęconym Bogu.

A ja na przekór robię swoje nawet w siódmym dniu tygodnia. Choćby robiąc to: blogując, pisząc kolejne artykuły o namingu, renamingu, rebrandingu lub przygotowując kolejny materiał pod wywiady. Nie ukrywam, że siedem lat obecności w Internecie napawa mnie dumą. Przez te siedem lat blogowania sporo się działo, i wierzę, że jeszcze więcej się zadzieje.
Lubię dzielić się wiedzą…. czuję, że to moje powołanie.

Piszę, opowiadam, nagrywam

Cieszą mnie słowa Marka Jankowskiego, prowadzącego podcast Mała Wielka Firma. Marek już kilka lat temu wieszczył skok popularności medium jakim są podcasty. Nie mylił się. Wysyp tej formy przekazywania wiedzy ma wymiar skokowy. Portal Podkasty.info na dzień dzisiejszy wykazuje 5 600 polskich podcastów. Ogromna liczba, prawda?
Dlaczego wspominam o podcastach? Ponieważ na wiedzę o namingu możesz trafić również w podcastach. Nie ukrywam, że możliwość opowiedzenia o tym jak tworzyć kozackie nazwy spotkała również i mnie, kilkukrotnie.
Gdzie i jak można tę wiedzę poznać? Przejrzyj tę listę poniżej. Wierzę, że trafisz na ciekawy artykuł lub wywiad o tej, arcyciekawej odnodze copywritingu, brandingu, strategii, marketingu.

7 lat dzielenia się wiedzą o namingu

Poniżej wylistowałem wszystko to co mi się udało opublikować w ramach namingowego blogowania. Lista ułożona jest w kolejności od NAJNOWSZYCH osiągnięć. Znajdują się w niej artykuły na tym blogu oraz linki do treści zewnętrznych. Czytaj, słuchaj lub oglądaj z dziką rozkoszą.

Porada namingowa

🎙️ PODCAST Złapani w sieć – Jak stworzyć nazwę, która zarabia?

Jak stworzyć nazwę w 60 minut?

🎙️ PODCAST Komunikacja wizualna Aneta Duk – Profesjonalna nazwa firmy lub marki, rozmowa z Konradem Gurdakiem #026

Alfabet namingowca. F M T X

📝 DOMENY.tv, gościnny artykuł – Jak stworzyć idealną nazwę firmy?

🤳🏻 LIVE na Facebooku: Magda i Wojtek – robieto.pl – 💎 Co z tą nazwą?

📝 ZnakiTowarowe-blog.pl, gościnny wpis – Nazwa prowokująca. Kiedy służy, kiedy przeszkadza?

Patriotyzm gospodarczy niejedno ma imię

Audio branding, taki dźwiękowy naming

Nazwa firmy od nazwiska

🤳🏻 LIVE na Facebooku: Brand Pixel – Kozacka Nazwa Firmy

Trendy namingowe 2020

📝 IBRA Instytut Brandingowy, artykuł – Prognozy brandingowe. Naming w Polsce

Specjalista czy wszechogarniacz? Naming firmy na poważnie!

🎙️ PODCAST Wszystko Co Nas Kręci – Jak stworzyć (dobrą) nazwę w 60 minut?

🎙️ PODCAST Marketing Ludzkim Głosem – Naming – czyli jak podejść do wymyślania nazw firm, marek i produktów?

Dobra nazwa dla firmy to…

Polskie perełki nazewnicze. Subiektywny przegląd ciekawych nazw.

📝 NOWY MARKETING, wpis do artykułu – Polskie perełki i antyperełki nazewnicze (cz.2)

Czy nazwa opisowa ma więcej zalet czy wad?

Czy Marek Jankowski jest influencerem?

Pomysł na nazwę firmy: Runmageddon

🤳🏻 LIVE na Facebooku: Szaman Marketingu – Nazwa Marki – Pierwszy Raz z Szamanem

Marketing Trends – Trendy marketingowe w Szczecinie

Nazwa Traficar synonimem pojęcia ‘auto na minuty’

📝 Marketing w Praktyce, nr 01/2019, artykuł – Nie samą nazwą żyje człowiek

Nazwa abstrakcyjna bez tajemnic. Nazwa Oshee coś znaczy!

📝 Marketing w Praktyce, nr 01/2019, artykuł – Poradnik dla wymyślających nazwę

Ile kosztuje nazwa?

📝 Marketing w Praktyce, nr 11/2018, artykuł – Dzięki niej polecisz do góry lub spadniesz jak Ikar

5 lat minęło

📝 Marketing w Praktyce, nr 10/2018, artykuł – Zawadiacka, prowokująca nazwa

Alfabet namingowca. L R W Z

📝 Marketing w Praktyce, nr 9/2018, artykuł – Cosik pomaga ten Yanosik

📝 Marketing w Praktyce, nr 8/2018, artykuł – Traficarem na Runmageddon. Gra słów w namingu.

Nazwa skojarzeniowa – czy warto ją mieć?

📝 Marketing w Praktyce, nr 7/2018, artykuł – Namingowe ścieżki: Oshee coś znaczy!

Nazwa dla firmy – jak sprawić, żeby wyróżniała twój biznes i zostawała w głowach klientów – Mała Wielka Firma

🎙️ PODCAST Mała Wielka Firma – Nazwa dla firmy – jak sprawić, żeby wyróżniała twój biznes i zostawała w głowach klientów #222

📝 Marketing w Praktyce, nr 6/2018, artykuł – Namingowe ścieżki: Prowly. Sówki rządzą!

Alfabet namingowca. J S Q V

📝 Marketing w Praktyce, nr 5/2018, artykuł – Jak szybko wymyślić fajną nazwę

Agencja namingowa brzmi dumnie

Ponadczasowe bio firmowe. 4 kierunki stworzenia wciągającej historii firmy.

📝 Online Marketing Magazyn, 02-03/2018, artykuł – Ponadczasowe bio firmowe

Alfabet namingowca. B G I P U

W hołdzie 590. Patriotyzm konsumencki wymaga poświęcenia.

Alfabet namingowca. D E K N O

Alfabet namingowca. A C H Y

Metoda na dobrego loda. Nazwa dla lodziarni.

Fałszywi przyjaciele potrafią być bardzo pomocni w… namingu!

Kozacka nazwa firmy. Wpada, wprowadza zamęt, zostawia ślad.

Nazwa dla marki modowej. Inspiracje w cieniu gwiazd.

Trzy lata temu

Kontrolowana akcja #NameAndroidN? Zgaduję, że tak!

Rzecznik patentowy płakał jak rejestrował.

Polski Bus wcale nie taki polski. A co na to Polski Cukier?

Strategia skutecznej nazwy. Kilka praktycznych rad.

Nazwa dla księgarni internetowej (cz. 1)

Jak napisać wciągające bio o firmie (i zmieścić się w 2.400 znakach)?

Bunt na farmie! Czy finezyjne nazwy jaj robią nas w jajo?

📝 MamStartup.pl, gościnny artykuł – Nazwa “Brainly” to strzał w dziesiątkę. Wszystko o namingu startupów

Jak napisać „O firmie”, aby użytkownik przeczytał tekst do końca (cz. 1)

Mikołaj za kratami

Dwa lata temu

7 zasad udanej nazwy. Jaka nazwa dobrze sprzeda się sama? Z cyklu „Okiem praktyka”

Białe Nismo

Chipotle walczy storytellingiem (cz. 2). O tym jak zbudować angażującą historię

Google Alphabet – alternatywny alfabet Google w wersji rozszerzonej

Czy nazwa opisowa sprzedaje się dobrze? Oto przykłady z życia wzięte.

Na pewno nie zgadniesz! Co mają wspólnego CheeseCat, NapoleonCat i Catvertiser z wyborami prezydenckimi?

Rejestracja nazwy firmy w urzędzie patentowym. Czy warto wydać tego tysiaka?

Głodne wilki na Wolves Summit, a tam …

Inspiracje w kreowaniu nazw. Przykłady z życia wzięte, czyli skąd wzięły się nazwy polskich startupów?

Nazwa dla startupu. Jak ją wybrać?

Jaki rodzaj nazwy mam wybrać?

D jak Domena [Alfabet Namingowca]

„Nazwij się jakoś to będzie” podczas Marketing Day

Chipotle walczy etyką

Inkkas – historia ręcznie szyta przez Indian tradycyjnymi tkaninami z Ameryki Południowej

„Druga twarz Chiquity: oczyszczenie”, z cyklu Tajemnice marek

„Pierwsza twarz Chiquity, czyli co kryje mroczna historia” z cyklu: Tajemnice marek

Świąteczne leg godt!

Akt erekcyjny (część 2: Czy HastaMan da radę?)

Akt erekcyjny (część 1: tytułem wstępu)

Why Viagra is blue

Siedem

Złam konwencję ze Shrekiem

Wielki powrót Lego

Storytelling w służbie BoConcept

Czy Lumia jest prostytutką?

 

Konrad Gurdak, Syllabuzz.pl Naming, Renaming, Rebranding
Konrad Gurdak Siedzę w namingu po uszy i czuję się z tym dobrze. Polecam tę wąską specjalizację osobom uwielbiającym kreatywność na najwyższym poziomie, a jednocześnie nie stroniącym od żmudnej pracy analitycznej i opiniotwórczej. Bo „grzebiąc” w bazach urzędu patentowego w poszukiwaniu niezajętych obszarów wszech-słowotwórstwa wielojęzycznego można naprawdę wpaść w wir pracy, dosłownie po uszy.
kontakt@syllabuzz.pl

Dodaj swój kozacki komentarz:

Kategorie

Tagi

%d bloggers like this: